fredag den 9. september 2011

Fantastiske fredage...

Fredag er min ynglingdag, når det kommer til skoledage! Skemaet ligger således at vi har fysik/kemi - fysik/kemi, matematik, matematik. Nørd, som nogen vil kalde det, elsker jeg matematik og fysik/kemi. I fysik/kemi sidste fredag lavede vi krystaller af to forskellige salt-blandinger (kobbersulfat og ... noget jeg ikke kan huske...... men noget hvidt/gennemsigtigt noget, som ligner meget fint køkkensalt) - kobbersulfat endte med at blive helt blå! Og krystallerne blev rumpeformede (som vist på billedet) - I dag skulle vi så lave endnu en mættet blanding (mættet er, når der ikke kan opløses mere salt) - og så binde en krystal fast med sytråd - som skulle hænge i blandingen. Derefter skal væsken fordampe igen og krystallerne skulle gerne sætte sig, omkring krystallen, så vi går en større krystal. Hele forløbet tager omkring 3 måneder, hvilket jeg ikke havde regnet med, tog SÅ lang tid. I matematik fik vi kage, yir! - og lavede formler i XL-regneark. 
- To timer går rigtig hyggeligt, når man er sammen med Amalie (i matematik) og Amanda (en anden veninde, fra min klasse - i fysik/kemi) RIGTIG hyggelig dag, nu mangler jeg så bare at sætte mig til at spille The sims 3. Jeg er så ivrig efter at spille, derfor må I meget undskylde, hvis der er stavefejl. Ups. I får lige billeder af min dag. 

De blå krystaller
- Og Sims ......

Ses! Fra Cecilie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar